Langkau ke kandungan utama

Catatan

Tunjukkan catatan dari November, 2004

Berkereta akhirnya...

Sudah lama tak menulis. Lepas raya semuanya jadi malas. Kerja pun agak sibuk tambah-tambah lagi nak kena pindah ke Putrajaya. Backlog production MyKad dah mencecah 700,000. Jadi kalau sesiapa yang baru apply MyKad, maaf, kad korang sure lambat siap. Jangan salahkan pekerja. Erm.. sikit-sikit boleh la. Tapi mood raya masih ada. Kemudiannya ditambah dengan problem suppy bahan mentah dan data, jadi terpaksa rugi masa.



Takde apa yang menarik nak diceritakan buat masa ini. Cuma satu, aku dah tak bermotosikal. Aku berkereta. Kancil 850 EX second-hand. Jadilah. Apa nak bagi nama ye?

Selamat Hari Raya

SELAMAT MENYAMBUT HARI RAYA AIDIL FITRI.

MAAF ZAHIR DAN BATIN.



Jemput datang ke rumah di



No. 5750D Jalan Taiping, Kuala Kangsar, Perak.



Aku balik raya esok, hari Jumaat pagi. Beraya sampai hari Rabu minggu depan. Bukan tak nak raya lama-lama, tapi tugas banyak. Orang lain nak berseronok cuti. Jadi aku takpelah bagi ruang kasi diorang cuti. Lepas ni aku cuti lama-lama jangan banyak komplen pula.



Aku nak beli kereta. Isyk...

Kuala Kangsar

Aku sekarang berada di Kuala Kangsar. Semalam balik hantar barang-barang adik yang baru habis belajar di Kuala Lumpur. Penuh kereta Iswara dengan barangnya. Nasib Iswara, kalau kancil agaknya kena letak atas bumbung. Kenapa orang perempuan suka simpan barang banyak-banyak? Aku 12 tahun berada di Kuala Lumpur barang baru 1/2 bilik. TV, DVD, komputer, almari dan lain-lain. Aku rasa satu kereta pun muat. Tapi ini duduk belajar 3 tahun di KL tapi barang dah macam orang duduk KL 10 tahun. Bila aku periksa balik, semua barang yang remeh temeh dibawanya. Aku kata tinggalkan je sebab tak berapa penting. Entah, mungkin lain orang lain value sentimentalnya.



Sekarang tengah surfing internet di AMS Komputer, Cyber Cafe cum PC shop member. Kedai kecil tapi maintain coolnya.

Suatu Masa Dulu

Dari Blog |[melur]|



:: Monday, March 18, 2002 ::



ahmadsharidan: huh..

ahmadsharidan: :)

ahmadsharidan: its okay to be sad about this thing

ahmadsharidan: but life has no ending till we die

ahmadsharidan: so why stops here..

ahmadsharidan: continue on with our beautiful life..

|[melur]|: ermm

ahmadsharidan: makes it more beautiful

|[melur]|: tapi zidan aku dah tawar hati..

|[melur]|: takut

|[melur]|: semua ada

ahmadsharidan: err...

|[melur]|: gembira pun buat buat..

|[melur]|: cube cari kegembiraan




====



Persahabatan itu sesuatu yang amat menarik. sukar untuk difahami tetapi mudah didekati.

Berpusing-pusing di Satu Paksi

Kalau diam membisu dan itu membahagiakan orang lain, pasti akan aku lakukannya. Kalau diam membisu dan itu menyenangkan orang lain, pasti akan aku lakukannya jua. Aku dah bosan untuk berkata-kata sedang mereka hanya seperti tunggul memantulkan semula kata-kata itu. Aku dah cukup bosan untuk mendengar kata-kata orang lain, cadangan dan permintaan orang lain untuk aku berubah. Untuk apa? Untuk kebaikan aku kononnya. Selama aku hidup, takde pun keadaan asal itu menyusahkan aku. Maka ada baiknya aku bertindak mengikut hati ini saja dari mendengar dan menuruti kata-kata orang lain tanpa apa-apa maksud.



Kata orang, buat sesuatu dengan ikhlas tanpa mengharapkan apa-apa balasan. Ye, betullah tu. Makan hendak kenyang, minum hendak hilangkan dahaga, sembahyang hendak pahala dan keredhaan Allah. apa saja tindakan kita sentiasa ada sebab dan balasannya. Takde buat sesaja sesedap rasa tanpa dapat apa-apa. Jadi salahkah aku buat sesuatu untuk dapatkan sesuatu?



Entahlah. Aku dah amat-amat bosan. Takpe…