Langkau ke kandungan utama

Friends Revisited.

Tengok Friends season 8
Tengok Friends season 2
Tengok Friends season 6
Tengok Friends season 9
Tengok Friends season 2
Tengok Friends season 10
Tengok Friends season 7
Cari disc 3 Friends season 7 entah kemana aku letak.
Sambung tengok Friends season 7
Tengok Friends season 8
Tengok Friends season 1 (beli original tapi Pilot & episod 2 takde. Lepas season 2 aku beli DVD pirate je. Apa guna beli VCD original kalau mutu macam orang ambil gambar curi dari dalam panggung wayang? Oit, original beli di Speedy! RM119.00. Beli DVD pirated RM40.00 complete season, lagi puas hati.
Sambung balik tengok Friends season 1
Habis tengok Friends season 1... Season apa lagi tak tengok? 3,4 dan 5. Ada tapi tunggulah dulu. Tengok Futurama season 1.
Nak beli Futurama season 2 - season 5 (atau sampai 4 je?)
Nak beli Smallville season 1 - season 3.
Nak beli...

Godfather
You've Got Mail
The Grinch
Good Will Hunting (CD yang ada dah hampir rosak)
Patch Adam
Mambo King
Semua Filem P.Ramlee (tak kira la yang sedih nak mampos sampai yang tak masuk akal 'Laxmana DO RE MI')
Italian Job (original)
Spartacus
Sound of Music
dan banyak lagi...

Tapi nak sambung balik tengok Friends season 3.

Kenapa suka sangat? Entah, dulu masa ditayang di TV2 (ingat tak?), aku tak tengok langsung. Agaknya masih di UiTM masa tu. Tapi sejak mula tengok VCD season 2, aku dah tertarik nak kumpul semuanya.

Watak paling aku suka : Chandler Muriel Bing

Paling aku rimas dengan Ross, memang aku takkan boleh duduk dekat kalau jumpa orang macamtu. Tapi aku rasa aku sendiri lebih kurang macam Ross. Perangai hampir sama. Paling bangang, Joey. Tapi kalau tengok dari season 1 sampai season 10, Joey ni la orang yang boleh kata bond untuk geng ni. Takde Joey, semua takde. Monica tu host yang baik. Melampau baik. Agaknya kalau rumah aku sebelah rumah dia, mau gemuk gila aku. Rachel takkan pandang aku, heh. Pheobe sure boleh geng dengan aku sebab dia boleh geng dengan sesiapa saja. Mr. Hackles akan jadi jiran yang paling aku rimas. Ugly Naked Guy, hmmm... kalau ada kat sini, dah lama kena tangkap. Ye, aku memang minat Friends. Dah..

Sambung tengok Friends season 3...

p/s : kepada peminat Friends yang lain, tahun depan bakal ada satu episod sejam Friends sempena menyambut Thanksgiving. Kira macam reunion. Semua pelakon asal akan berlakon. Tunggu la.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

MRSM Balik Pulau (Koleksi Foto) - Part 2

Sambungan koleksi gambar MRSM Balik Pulau, circa 2003. Ini bas maktab suatu ketika dulu. Aku sudah tengok bas baru. Tapi bas lama ini sungguh manis kenangannya. Kami menyanyi gembira setelah muncul johan bolasepak under-15 dan under-18. Pergi berkelah di Batu Feringgi atau melawat Botanical Garden. Pergi trip ke MRSM Berseri dengan ditemani bumbung bas yang bocor. Ianya suatu kebanggaan dapat naik bas ini suatu ketika dahulu. Masa itu tidak semua sekolah ada bas sendiri. Jadi kira hebat la. Baru sekarang aku terperasan, bas tersebut ada iras-iras Penang Yellow Bus. Hmm... Padang. Kalau masa aku pergi tahun 2003 dahulu ada sign board tertulis, "Home of The Cougars", merujuk kepada pasukan ragbi maktab. Mungkin pada ketika itu ianya amat kuat. Memang ragbi masa zaman aku pun kuat juga, tapi tidak sehebat team bolasepak yang dibentuk sejak kami form 2. Sepanjang itu hingga ke form 5, kami tidak pernah tewas satu game pun (betul tak Carrie?). Jadi johan Under-15 dan Under-18 nege...

Singgah Sebentar

Entah kenapa, sejak beberapa hari kebelakangan, blog ini dikunjungi oleh lebih ramai orang. Kamu semua datang dari mana? Baca dan tengok sajalah apa yang ada di dalam ini ya. Cuma maaf, blog ini tidak ada gossip, gambar lelaki melayu bangga minum beer, lurah dada perempuan atau apa-apa saja perkara berbentuk sebegitu. Oh ya, kalau kamu yang masih lagi mencari laman web menjual tiket bas secara online, cuba Maraliner Entah, ramai betul yang datang ke sini kerana mencari laman web menjual tiket bas secara online. Google sajalah nama syarikat bas ekspres yang kamu tahu. Mungkin ada, mungkin tidak.  Aku suspek ramai antara pengguna internet tidak tahu cara mengguna enjin pencari seperti Google dan Yahoo!. Hmm... Ada sesiapa mahu keluarkan ebook cara-cara menggunakan enjin pencari Google dan Yahoo! atau lain-lain? Boleh buat duit jual ebook kepada orang ramai. Sekarang orang beli apa saja ebook. Itulah yang pelik. Sampai tips mudah mendapat kerja kerajaan pun dibuat ebook dan dijual. Malah ...

MRSM Balik Pulau (Koleksi Foto) - Part 1

Malas pula hendak bercerita mengenai Homeroom. Baik aku tunjukkan koleksi gambar yang diambil pada tahun 2003 semasa reunion MRSM Balik Pulau ketika itu. Ada lagi gambar yang akan diupload kemudian nanti. Banyak. Aku fikir ada baik aku kembali kesana suatu hari nanti untuk aku ambil gambar yang lebih baik. Ini pun guna kamera digital Kodak 3.2 megapixel. Model di atas adalah Meor. Ini sebenarnya pada zaman aku dulu merupakan kaunter untuk segala pembayaran yang berkaitan dengan yuran pembelajaran maktab. Kalau tak salah aku ianya adalah sebanyak RM30 setiap bulan. Disini juga kami akan terima wang saku daripada MARA berjumlah RM25 bagi sesiapa yang layak. Segala keputusan, slip periksa dan apa saja urusan dengan pejabat, semuanya disini. Kaunter segera tepi tingkap. Ini sebenarnya pentas dalam dewan besar maktab. Aku masih ingat semasa menjadi 'sound engineer' untuk drama arahan Amron Roni. si Amron ni pernah jadi produser untuk rancangan sembang-sembang Chef Wan di TV9 tidak l...